Carrotlove!

Var och firade finaste cherie, Sophie häromdagen och hon bjöd på gofika. Jag brukar inte vara något större fan av muffins. Speciellt inte dom som är som en cupcake. För mkt socker och slisk. Men denna morotskaka i muffinsform var som en dröm! Så jag tänkte tipsa er om receptet! Nu är frågan om jag ska idas skriva det här eller länka. Jag kopierar in här:)
 
INGREDIENSER
 
Muffinssmet
2 st  ägg
2 dl  socker
2 dl  mjölk
1 dl  olja(ej oliv)
4 dl  vetemjöl
2 tsk  bakpulver
2 tsk  kanel
1 krm  salt
200 gram  rivna morötter
0,5 tsk  riven muskot
Frosting
100 gram  philadelfiaost
60 gram  smör/margarin
5 dl  florsocker
1 tsk  vaniljsocker
3 tsk  citronsaft
 

GÖR SÅ HÄR

  1. 1. Vispa ägg och socker pösigt.
  2. 2. Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
  3. 3. Rör ner de torra ingredienserna i ägg smeten tillsammans med oljan och mjölken.
  4. 4. Rör i morötterna.
  5. 5. Häll smeten i muffinsformar.( vanliga svenska). Fyll inte riktigt ända upp till kanten.Bäst blir dom om man ställer pappersformarna i en muffinsplåt.
  6. 6. Grädda i 200grader ca 15 minuter. Låt muffinsen svalna.
  7. 7. Rör samman alla ingredienserna till frostingen.Bred på muffinsen med en kniv eller spritsa på med en spritspåse. Använder man spritspåse räcker inte frostingen till knappt mer än hälften.
  8. 8. Dekorera gärna fritt ur fantasin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0