Bills
Sitter nu och betalar räkningar. Mindre kul. Kontot är nära noll. Jag har ju skaffat ett kreditkort, fick första räkningen på den nu. Och jag betalar snällt summan som står på inbetalningskortet. Dock när jag vänder på pappret ser jag att det står en annan summa där. Va fan! Ringer upp swedbank för att kolla vad jag egentligen ska betala. Finns det nå mer irriterande än knapptrycksval när man ringer. Uppgav personnummer, telfonnummer och gudförbannat...sen skulle dom ha engångskod som jag inte hade.
Tryck 1 om du vill ha den skickat via brev till din hemadress
Tryck 2 om du vill ha den skickat via sms till din mobil
Tryck 3 om du vill ha den skickat via mail
Jag trycker 2, fortast och enklsat att få den via telefonen.
"Det mobiltelefonnummer du uppgett känns inte igen"
Så börjar allt om igen
Tryck 1 om du vill ha den skickat via brev till din hemadress
Tryck 2 om du vill ha den skickat via sms till din mobil
Tryck 3 om du vill ha den skickat via mail
Jag väljer 3 och vad händer. Jo dom har ingen mail på mig och kan inte skicka. Så jag får välja via brev istället. Och det tar ju några dagar. När detta val är över vad händer då...jo jag kopplas till kundtjänst. Dit jag ville först. Och den här gången får jag välja via knapptryck att jag inte har nån engångskod och kommer vidare ändå. Ahapp.
Jag får prata med en kille och förklarar att jag tror jag betalat för lite på min räkning. Och jag frågar hur mkt jag egentligen ska betala. "Du ska inte betala nånting, det måste blivit nåt fel här"
Jaha, se där:) Hur ofta händer det? Nu kommer iaf det jag betalt reduceras på min nästa räkning. Awesome!

Tryck 1 om du vill ha den skickat via brev till din hemadress
Tryck 2 om du vill ha den skickat via sms till din mobil
Tryck 3 om du vill ha den skickat via mail
Jag trycker 2, fortast och enklsat att få den via telefonen.
"Det mobiltelefonnummer du uppgett känns inte igen"
Så börjar allt om igen
Tryck 1 om du vill ha den skickat via brev till din hemadress
Tryck 2 om du vill ha den skickat via sms till din mobil
Tryck 3 om du vill ha den skickat via mail
Jag väljer 3 och vad händer. Jo dom har ingen mail på mig och kan inte skicka. Så jag får välja via brev istället. Och det tar ju några dagar. När detta val är över vad händer då...jo jag kopplas till kundtjänst. Dit jag ville först. Och den här gången får jag välja via knapptryck att jag inte har nån engångskod och kommer vidare ändå. Ahapp.
Jag får prata med en kille och förklarar att jag tror jag betalat för lite på min räkning. Och jag frågar hur mkt jag egentligen ska betala. "Du ska inte betala nånting, det måste blivit nåt fel här"
Jaha, se där:) Hur ofta händer det? Nu kommer iaf det jag betalt reduceras på min nästa räkning. Awesome!

Kommentarer
Trackback