Ingen fiskelycka

Har varit på jobbet idag, är skönt att börja igen. Fick dock väldigt suspekta blickar av Diesel imorse. Jag hade nämligen hatt på mig och det gillas inte alls. Sen när jag slängde va mig den och gick in på lagret då vifta han på svansen och var glad igen:) Peder sa att han till och med morrat och gått in i sin lilla "hörna" Men så när han såg att det bara var jag så vart han glad igen:) Är ju inte så farlig av mig även om jag har hatt:)

Efter jobbet och middagen så gav sig Maria och jag ut på maskjakt, planen var att dra ut på sjön och fiska. Hade även pratat med Micke och han skulle ev komma förbi, han har ju varit utomlands den muppen. Han skulle iaf höra av sig efter han ätit om hur han skulle göra. Han var jävligt trött efter att ha bilat hela natten och så ska han jobba natt inatt. Maria och jag promenera iaf upp till stugan. Solen sken och det var vindstilla. Måste ju ta vara på dessa sommardagar som är kvar.




På väg til stugan


Brorsan sa att det fanns 3 spön uppe vid sjön...vad har glömde nämna var att det saknades krok och flöte på 2 av dem. Bra Lars! Maria börja då snickra ihop en krok? Av en spik. Haha. Hon hittar dock snart lina, mete, krok upplindad på en plastbit. Med världens minsta krok. Bättre än inget.


:)

Båten vår ( lr Nordins egentligen:P)


Jag njöt och av solen och naturen


Det blev trassel på linan, kul, jättekul. Tur att Anna sitter på tålamodet. Eller nej just det...föddes utan det. Damn.


Så skulle dom små slibbiga maskarna på



Syster fick ro då jag är handikappad:P Vi sjunger "row row row your boat" för fulla muggar!


"It is anchor*man*, not anchor*lady*. And that is a scientific fact"


Så slänger vid i ankaret, min mobil ringer, det är Micke. "Hej vart är ni, jag är vid eran stuga nu" jaaha! Maria du måste ro tillbaka igen, Micke är vid stugan nu:P Syrran blev jättenöjd:P "men då får han ro sen"


Men så blev det inte, Maria rodde hela vägen, pumpa up them guns:P

Fiskelyckan var inte med oss alls. Enda som fick fisk var Micke. Tror nog det är den minsta fisk jag sett tas upp från Backsjösjön iaf;) Men men du fick ju fisk iaf, mer än oss andra.

När vi kommer tillbaks sätter vi oss på bastualtanen och njuter av solen, spelar ett nytt kortspel som Micke lärde oss. Nån variant på vänd10a. Det var kul:)

SJälvklart kan man inte vara vid våran stuga utan att äta, nåt måste förtäras, så äre bara! Grillning av majskolvar, stekning av kantareller och franska bröd. Massa smöööör! Hehe. Massa måste ju passa på att grilla så mkt som möjligt nu när säsongen är på väg till sitt slut! Bunkra upp inför vintern!

När solen gick ned blev det rätt kyligt, gentlekvinna som man är så fick Micke låna en av mina hoodies. Jag hade en annan kofta. Men det blev för kallt så jag uppgradera till pappas " Lumberjackdunjacka" Stiligt I know:)

Micke drog strax innan 21 då han skulle jobba. Jag var sugen på att basta men den var ockuperad av nakna karlar så jag ides inte gå in. Maria och jag satt istället i "förbasturummet" och spela kort. Varmt och mysigt.





Jag tänkte försöka komma i säng någorlunda tid ikväll, har blitt rätt sent de senaste dagarna. Kring 1-2 Jag sover inte så länge på mornarna heller, inte när man sover i stugan. Då vaknar jag kring 9 av att det är ljust och varmt. Men jag tycker det är skönt att kliva upp den tiden. Som sagt man vill ta vara på dagarna:) Sover jag inne ligger jag lätt till 12. Sovrummet är så pass slutet från ljus så man inser inte att det är morron. Nä nu ska jag ned och marinera fläskbit tänkte jag:) Sofia det är din marinad! Maria har skrivit upp det och den har använts flitigt i sommar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0