I'm just a sucker with no self esteem

Offspring är inget band jag lyssnat på egentligen, finns väl några låtar med dem som är bra. why don´t you get a job, you´re gonna go far kid och self esteem. Ja det är väl deras mest spelade låtar, men som sagt har inte lyssnat på deras album så jag vet inte vad jag missat för mindre kända och okända låtar. Denna låt tyck jag är lite smårolig av sig, She's drunk again and, looking to score. Now I know, I should say no, but. It's kind of hard when she's ready to go.

Grejen att det är en tjej som utnyttjar killen och bara är ute efter sex, kommer i fyllan och vill bara ligga. Han har svårt att säga nej och ger efter för henne. Känns så omvänt mot hur det "brukar" vara. Manligt vs kvinnligt. Hade sången handlat om en kille som ligger runt med en tjej och hennes kompisar, utnyttjar henne och är allmänt nonchalant. Så hade man nog tänkt annorlunda, då hade det varit mer tragiskt. Men i det är fallet när jag hör den här sången tycker jag bara det är roligt? Ibland blir man bara fundersam hur tillåtet vissa saker är när man är kille och inte för en tjej och vice verca. Det borde ju vara lika tragiskt båda fallern lr hur. Killen mår ju dåligt av det. Så varför skrattar jag när jag hör låten? Lustigt det där. Vad tänker ni när ni lyssnar på texten?

Now I know I'm being used But that's okay man cause I like the abuse. I know she's playing with me. But that's okay cause I've got no self esteem. Känner att jag skulle kunna spinna vidare på det här ämnet, men är så svårt att få ned det i text och att det ska låta någorlunda vettigt. Karin och jag har åtskilldiga gånger disskutera hur konstigt det är med vad som är tillåtet och inte när det kommer till tjejer och killars beteende. Resonemang och tankar bakom varför man gör som man gör, tänker som man tänker. Kommer inte på nåt bra exempel nu. Har väl virrat bort er totalt i mitt svammel nu. Hehe. Lyssna på Self esteem istället nu;) 


Now I'll relay this little bit
It happens more than I'd like to admit
Late at night, she knocks on my door
She's drunk again and, looking to score
Now I know, I should say no, but
It's kind of hard when she's ready to go
I may be dumb, but I'm not a dweeb
I'm just a sucker with no self esteem


Kommentarer
Postat av: BeBrave

ha en fin dag :)

2010-08-11 @ 14:30:53
URL: http://bebrave.blogg.se/
Postat av: Erika

Fin blogg du har! :D

2010-08-11 @ 16:47:14
URL: http://priggles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0