I <3 svamp

Igår så fick jag den briljanta iden att vi skulle plocka svamp, Maria hade inget val, hon var bara tvungen att följa med:P Ute regnade det "bara te å klä sig Maria" sa jag. Tisha, kofta, hoddie, jacka, halsduk, tights, träningsbyxor och stövlern. Sen var vi på g! Vi tog med oss en stor korg och en liten. Mamma körde oss till skogsbrynet där vi hoppade av och begav oss in i skogen. "Ska jag vänta i bilen lr? Ni kommer inte hitta nåt, det är för tidigt" hör vi henne säga. "Neeej åk hem så ring jag när vi vill ha skjuts" Maria och jag vandrar uppåt berget för att söka trattkantarellerna! Jag älskar att plocka svamp, älskar skogen, glädjen när man hittar det man söker! Underbart!






Efter en jävla  promenad över lägdor, hyggen,  skog och mark kommer vi äntligen fram. Men vart är svampen. SÄg inte att mamma hade rätt, mammor har alltid rätt. Fan. Vi hittar några små svampar och börja plocka dem. Snart har jag fyllt min lilla korg, jag spanar efter mer svamp och tittar inte riktigt vart jag sätter fötterna. Ett tu tre så har faller jag handlöst framstupa. Ligger i mina gener att vara klantig. Korgen snurrar runt och svampen faller ut. I skogen hörs ett skrikande rop "MAAAARIAAAA" sen börjar tårarna komma. Armen ni undrar? Jo det gjorde ont som satan. Maria hör direkt på min röst att det hänt nåt och börja springa genom riset. Tårarna jo för att jag sölat ut svampen. Jag ligger på marken, armen pulserar och nästan så jag känner metallen som vill ut. Jag tittar upp och vad skådar mina ögon!! Kolla bilden nedan! Maria kommer uppför slänten och ropar "Anna, Anna hur gick det?!" Jag däremot hoppar upp och sliter åt mig korgen och ropar "MITT STÄLLE!!!Jag såg det FÖRST!!!!Du får gå nån annanstans!!!! Hehe trevlig syster jag är jag vet, sen att vi plockar svampen ihop gjorde ingen skillnad i mitt huvud. Den svamp jag plockade tömmer jag sen i Marias korg. Men nej det här stället var MITT!!!



Efter ett tag, några minuter, insåg jag att det var för mkt svamp för mig att plocka. Hade ramlat över en riktigt svampåder som sträckte sig rätt långt. Så vi plockade tillsammans på detta ställe. Regnet började nu ordentligt. På några minuter hade vi fyllt min och Marias korg. Så nu vare bara att ringa på förstärkning.

-Mamma kan du komma?
- Jaha är ni klara, jag förstod att det inte skulle ta så lång tid. Ni hittade väl inget"
- Grejen är den att våra korgar är fulla. Du måste komma hit med mer!!"

Mamma blev förvånad men kom till slut. Jag fick lunka nedför berget och möta upp henne vid vägen. Sen att hon valde att parkera längst bort från åkern är ju en annan sak. I en annan jävla by dessutom. Blev så irriterad. Men men. Hon kom med fler korgar och regnkläder. Så jag tog på mig ännu en jacka ovan den jag hade. Upp i skogen igen för att hitta Maria och fortsätta plocka.




Jag var såååå trött när vi kom hem!! Nästsan så jag somnade i korgarna. 3h i skogen hade gjort sitt på mig, sen gårdagens kräftskiva hade tagit på krafterna också.




Grymt nöjda plockar!!

Jag tänker INTE rensa iaf!! Brorsan drog det korta strået när han inte ville följa med till skogs. Nu får han rensa;)



Kommentarer
Postat av: Angelica

Men Anna, dela med dig!! =) Trattkantareller är ju så rackarns goda.. Åhh smörstekta, mums. Hoppas allt är bra och att armen mår bra!? Kramar

2010-08-30 @ 20:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0