Please understand I have to leave and carry on my own life

Avenged Sevenfolds hitlåt Afterlife är en av mina absoluta favoriter, den släpptes kring 08 om jag inte minns fel. Ni känner säkert igen låten och texten då jag lagt upp den här en hel del förut. Jag gillar sångaren M. Shadows röst. Sången handlar i grund och botten om en man som dör och hamnar i himlen lite för tidigt i sitt liv. Han inser när han ska gå igenom pärleporten att han har massa saker ogjort i sitt jordeliv. Han måste tillbaka och göra saker rätt så han kan undkomma sitt "afterlife" Inte riktigt vad jag tänker på när jag hör låten men allt är ju en tolkningsfråga.  Tycker iaf att den är grym, lyssna på solot som drar igång 2.50 in i låten. Awesome!! Älskar höjningen och skratten som kommer vid 3.30! Andra låtar med Avenged Sevenfold som bör lyssnas på är:

 *Seize the day ( Guldjävlalåt, sjukt bra, har lagt upp den flera ggr här)
*Dear God (Helt underbar ballad<33)
*Almost Easy ( Good stuff)
*Critical Acclaim ( Shhh, be quiet; you might piss somebody off)
*Nightmare (senaste singeln som är nyligen släppt från albumet med samma namn)



Gave me your hand but realize I just wanna say goodbye
Please understand I have to leave and carry on my own life


I don't belong here, I gotta move on dear escape from this afterlife
’Cause this time I'm right to move on and on, far away from here
Got nothing against you and surely I'll miss you


Loved ones back home all crying ’cause they're already missing me
I pray by the grace of God that there's somebody listening
Give me a chance to be that person I wanna be
(I am unbroken; I’m choking on this ecstasy)
Oh Lord I'll try so hard but you gotta let go of me
(Unbreak me, unchain me, I need another chance to live)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0